Saturday, March 14, 2009

Bayangkan!!!!

  • Terdapat beratus-ratus tandas awam di Malaysia, malahan terdapat lebih 40 tandas awam di Pulau Pinang,
  • tetapi di manakah tandas yang paling bersih yang pernah anda masuk?? atau di manakah tandas paling kotor yang pernah anda masuki???
  • Tentu anda ingat kan??? (~_^)
  • "Adakah susah bagi kita untuk menentukan tandas yang bersih, selesa, memberikan ketenangan jiwa dan damai apabila kita memasukinya???"
  • Sepatutnya tandas awam disediakan sebagai kemudahan kesihatan.. Bayangkan apa akan terjadi jika kita tidak dapat menggunakan tandas??? Tentu teruk kan??
  • Alangkah bagus jika tandas awam di negara kita, tidak kira tempat, bersih, berbau harum dan mempunyai alunan muzik.... WOW..can u imagine???

  • Tak pun dibina seperti satu tandas yang terdapat di Tasik Titiwangsa KL.. Tentu anda pernah menjumpainya kan?? Hanya 20 sen dan anda boleh 'menikmati' suasana tandas seperti di hotel 15 bintang.. Tetapi ia hanya untuk 15 minit sahaja.. Tandas ini mungkin telah lamapun wujud di sini sejak Eye of Malaysia ada (sekarang dah berpindah ke Melaka, merajuk kot...)
  • Untuk menggunakannya, kita hanya perlu memasukkan 20 sen dan pintu tandas akan terbuka secara otomatik. Suasananya betul-betul seperti ketika kita hendak memasuki lif.
    Setelah masuk, kita perlu menekan butang untuk menutup pintunya.Maka bermulalah segalanya...
  • Lengkap dengan hawa dingin, lampu yang mapal seperti dalam kelab malam, di dinding pula, berbagai lekapan seperti alat untuk menukar lampin bayi, tisu, sinki, lubang tandas, penghadang besi untuk golongan OKU dan beberapa lagi yang saya pun tak tahu apa gunanya.
    Yang pasti, di dalamnya adalah kawasan larangan merokok. Apa yang penting, wang kita yang dibayar 20 sen untuk melaksanakan hajat kita berbaloi jika nak dibandingkan dengan tandas lain yang mencecah 50 sen kan!!

  • Tetapi tak tahu la, apa akan jadi sekiranya kita menggunakannya melebihi 15 minit..Sama ada pintu akan terbuka sendiri atau terperangkap.. Wallahualam.. Dapat anda semua teka apa akan berlaku?? Silalah bagi tahu tekaan anda itu di ruangan komen ini ok>>.....

  • p/s: maaf sebab tidak dapat untuk memaparkan gambar tandas tersebut di sini....Tak tahu la, tandas tersebut masih ada atau tidak....

3 comments:

  1. ani,iza,akmal - tq melawat dan follow my blog.ok, foto tandas tu ada sini...

    http://ondscene.via.my/2008/12/tandas-20sen.html

    semoga projek anda mendatangkan menafaat.

    ReplyDelete
  2. untuk tandas VIP, anda boleh melawat ke Plaza Low yat di KL, tingkat bawah, sekali masuk RM1, dan memang silap2, boleh tido dalam tandas itu, sesuai dgn entrance RM1 sekali masuk tu.
    Tandas yang tiada guna air,hanya tisu seperti di hotel,memang byk di KL, dan yang terbaru, di Carefour kat sebelum masuk tol Damansara. lupa la pulak nama complex tu. nanti saya bagitau bile lalu situ, siap dgn foto sekali nanti

    ReplyDelete
  3. To 'on the scene'..
    thanks a lots for your information..
    we really appreciate it!!

    ReplyDelete